sâmbătă, 24 decembrie 2011

Vă mai amintiți Crăciunul?

Eu da. Eram la țară cu sania ruginită pe care o ungeam cu slănină de porc să își dea drumul pe pantă. Și veneam înghețată și roșie ca pătlăgeaua și mă băgam la gura sobii unde încălzea mamae sarmalele gustoase și fierbea țuica tare cu piper.
Și masa era încărcată de brânză bună, ceapă, cârnăciori uscați, slaninuță cu boia, caltaboș, mălai copt în țăst, sărmăluțe babane (nu fițoșenii pișpindoace cum sunt acum pe la restaurante), piftii, apoi o ciorbiță ”bună la burtă” de porc. Și seara se încheia cu voie bună, vin fiert sau țuică fiartă (după preferințe), cozonac proaspăt și prăjitură Foi Lica.  Venea nașu' și încingeam o sârbă de-alu' Mâțu Stoian și nu ne interesa de politică, de criză, alegeri, hoți și altele. Stăteam apoi a doua zi în pijamale fără să ne pese dacă aveam musafiri.
Era fără griji, fără criză, E-uri, coloranți cancerigeni și TVA24%.
Aveam bradul natural, cu crengi rare, împodobit cu instalație ieftină pe care o schimbam an de an, câteva globuri și bomboane de pom. Vai cât îmi plăceau. Dar cel mai șmecher era sa mănânci bomboana și să lași ambalujul agățat la vrăjeală.
În clipele mele de lene deplină, când stau cu ochii în tavan, mă gândesc la viitor. Eu voi avea ce să le povestesc copiilor mei. Dar copiii mei vor avea ce să le povestească odraslelor lor?

Un comentariu:

  1. true story! acuma... nu aveam tocmai aceleasi feluri de mancare, ca noh... difera de la zona la zona. dar ideea povestii tale este pur adevar. io-s aproape sigura ca a' mei prunci n-or avea ce le povesti nepotilor mei. desi io o sa ma straduiesc din rasputeri sa-i fac sa guste cat mai mult din copilarie si sa aiba parte de cat mai multe momente cum am avut io, asa cum trebe. cu traditii si-alte cele. ca astia maine, poimaine or face brazii de craciun folosind tehnologia. ti-i lene sa colinzi? baji o fisa si-ti canta bradu', ce naiba? :|
    anyway... io inca mai fac treaba cu lasatu' ambalajului gol in pom :))

    RăspundețiȘtergere

Scrie cu pipi pe zid!